دیپلم بورس و اوراق بهادار

1400/06/14
با توجه به نقش کلیدی بازار سرمایه در اقتصاد کشور، لزوم تربیت کارشناسان و نیروهای کارآمد برای فعالیت در این بخش از مهم‌ترین ضروریات است

هزینه دوره

ریال
  • سطح دوره
  • مدت زمان دوره
  • زمان برگزاری
ثبت نام


اطلاعات دوره

توضیحات کلی:
سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در راستای ایفای رسالت خود در زمینه توسعه فراگیر آموزش‌های مرتبط با بازار سرمایه و یا درک شرایط حاکم بر بازار سرمایه، برای نخستین بار در کشور با همکاری شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس اوراق بهادار) اقدام به طراحی این رشته مرتبط با بازار سرمایه نموده است.

آینده شغلی و تحصیلی:
 فارغ‌التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت مالی در حوزه‌های مختلفی همچون سرمایه‌گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی(ارائه روش‌های نوین مالی)، تأمین مالی و اعتباری و ... می‌توانند در پست‌های مرتبط سازمانی از جمله معاونت مالی(در مفهوم جدید آن) و معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اعتبارات مالی در بانک‌ها و ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار و غیره مشغول به کار شوند.
این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی است امکان ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد.

دروس تخصصی:
1-کاربر رایانه
2-حسابداری عمومی مقدماتی
3-کاربر نرم افزار اداری
4-حسابدار عمومی تکمیلی
5-بورس و اوراق بهادار

ساعت آموزشی:
رشته «بورس و اوراق بهادار» دارای ۱۰۸ ساعت آموزش به شرح زیر است:
42 ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)
53 ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی) 
4 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی) 
9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند. 



همین حالا ثبت نام کنید

آموزش توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای کشور و اساتید با تجربه در بازار کار